Ari Hautasaari

従来の消費者間取引(C2C)マーケットでは、金銭的利益のための商品の取引に重点を置いています。しかしながら、多くの中古品は、所有者にとって、金銭的価値だけではなく、感情的な価値も有しています。所有者が、物を大切に扱うことで生み出された思い出は、物と関連づけられ、感情的価値を保持していると考えられます。本研究では、C2Cオンラインマーケット上で、その感情的な価値がどのように交換されるかを明らかにすることを目指します。その上で、グローバルオンラインマーケットでの取引に関わる感情的・多言語コミュニケーションを強化することによる、感情的価値交換と共創を支援するための新たな情報技術を提案します。

The traditional consumer-to-consumer (C2C) marketplace focuses on trading goods and services for monetary compensation. However, used items, such as old instruments or collectibles, often represent more than their monetary value to their owners. The items are associated with the memories created from owning, using, maintaining and caring for them. The aim of this research is to investigate how this emotional value is exchanged in C2C marketplace, and how to support the co-creation of emotional value associated with an item in the global marketplace by enhancing emotional and multilingual transactions between buyers and sellers with novel technological solutions.